Blog
Leiderschap en taal; grenswerkwoorden
Inzicht in je eigen woordgebruik en wat dat zegt over je autonomie en ‘accountability’ Taalgebruik is veelzeggend. Taal is de brug tussen wat ...
Drie mythes over leren in opleidingsprogramma’s 3. Als ik mijn diploma heb, ben ik volleerd
Iedereen die ooit zijn rijbewijs heeft gehaald, en zich dat nog kan herinneren, weet dat deze mythe niet klopt: echt ...
Boekentip: Face the Future, Leadership Skills for the Next Generation
Freek Peters over de leiderschapskwaliteiten van de toekomst en de weg daarnaartoe Eén van de belangrijkste uitdagingen van de eenentwintigste eeuw ...
Experts laten zich zien
Samen met ingenieurs– en adviesbureau Antea Group ontwikkelde TSM Business School het incompanytraject Engine. Doel van het leerprogramma was om de zichtbaarheid van de technische ...
Diploma-uitreiking Executive MBA, 11 december 2020
Op 11 december 2020 ontvingen de volgende Executive MBA deelnemers hun MSc-diploma: Oscar Arias (ProRail) Gretha Boels (Fonville) Niek Bolscher (Showtime) ...
Boekentip: Denken in Organisaties
Joseph Kessels en Tjip de Jong pleiten voor een nieuwe Verlichting Veel economische wetten die lange tijd de basis vormden ...
De Executive MBA van Roelof KleinJan
Roelof KleinJan rondde in 2017 de Executive MBA bij TSM Business School af. Vrij snel daarna nam hij landbouwmachinefabriek Evers ...
Drie mythes over leren in opleidingsprogramma’s 2. Een opleidingsprogramma is een vrijplaats
‘Hier in deze groep is het veilig en kun je volop exprimenteren. Fouten maken mag’. We zeggen het bij het ...
De incompetentie van organisaties volgens Hamel: het verspillen van menselijk talent
Hamel en Prahalad schreven hun impactvolle artikel over ‘The core competence of the Corporation’ in 1990. Hoe veelzeggend is het ...
Drie mythes over leren in opleidingsprogramma’s1. Echt leren is altijd ervaringsgericht
Zou jij je inschrijven voor een schriftelijke cursus hardlopen? Als we deze vraag stellen aan deelnemers aan onze opleidingen krijgen ...